نکات کار با جرثقیل

نکات کار با جرثقیل

نکات کار با جرثقیل

– همواره از ایجاد Two-Blocking در جرثقیل جلوگیری نمایید. این حالت وقتی اتفاق می افتد که قرقره به سمت انتهای بوم کشیده شده و کاملا به بوم می چسبد. در این حالت اگر جرثقیل تحت بار باشد احتمال بریدن وایر، تخریب بوم و در نهایت سقوط بار وجد دارد. این حالت در جرثقیل های بوم خشک نیز هنگامی که دکل به سمت پایین آورده می شود بسیار محتمل است.

– جرثقیل ها بایستی مجهز به وسایل مربوط به جلوگیری از ایجاد Two-Blocking باشند. نوعی از این سیستم دارای سوپاپ سلونوئیدی تقویت می شود و در صورت برخورد هوک اصلی به آن سیستم هیدرولیک از کار می افتد و هوک متوقف می شود.

نکات کار با جرثقیل

نکات کار با جرثقیل

بازرسی لیفتراک

– ایمن ترین زاویه بین بار و بکسل و بکسل ها باهم در محل تلاقی با قلاب 60 درجه است.

– هنگامی که بیش از یک جرثقیل متحرک در روی یک مسیر کار می کند حداقل فاصله دو جرثقیل متحرک از یکدیگر نباید از 9 متر کمتر باشد.

– در زمان بلند کردن بار، آویزان و سوار شدن روی بار اکیدا ممنوع است.

– در صورتی که بر اساس شرایط کار بایستی جرثقیل در محل های خطرناک فعالیت نماید علامت گذاری محل و بررسی دقیق آن قبل از شروع الزامی است.

نکات کار با جرثقیل

نکات کار با جرثقیل

تاییدیه جرثقیل

– در مواقع باربرداری توسط دو جرثقیل رعایت موارد زیر الزامی است:

بیشتر بدانید . .
ایمنی کار با تابلو برق

* اطلاع از تناژ و ظرفیت باری هر جرثقیل و وزن بار.

* طرز قرار گرفتن دو جرثقیل و وسایل بلند کردن متناسب با وزن بار برای هر جرثقیل.

* انتخاب سیم بکسل و وسایل بلند کردن متناسب با وزن بار برای هر جرثقیل.

* استفاده از دو جرثقیل مشابه در صورت امکان.

* بالا و پایین بردن بار به صورت هماهنگ و یکنواخت توسط دو جرثقیل.

– پس از اتمام فعالیت باربرداری و خاموش نمودن جرثقیل و قبل از اقدام به ترک آن می بایست درب کابین راننده قفل شود.

کلیات اجرای صاعقه گیر

استاندارد جرثقیل

گواهی نامه سلامت انواع جرثقیل

به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع جرثقیل بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع جرثقیل است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی تاور کرین، بازرسی جرثقیل موبایل، بازرسی کلایمر، بازرسی بالابر کارگاهی، بازرسی جرثقیل سقفی و دروازه ای بازرسی جرثقیل مونوریل و بازرسی تجهیزات باربرداری (تسمه و بلت و چشمی و شگل و غیره) خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست بار جرثقیل از مراحل مهم روند بازرسی جرثقیل میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست بار را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن جرثقیل را مشخص می‌کنیم.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی جرثقیل، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی جرثقیل در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

بیشتر بدانید . .
اجزاء و قطعات آسانسور

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

پشتیبانی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *