نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

نگهداری و تعمیرات جرثقیل

– کلیه تعمیرات جزئی و کلی باید توسط واحد تعمیرات و نگهداری ماشین آلات صورت گرفته و اقدام به تعمیر جرثقیل از سوی اپراتور/راننده و سایر اشخاص، ممنوع می باشد.

– تماس با شرکت سازنده در مود تعمیرات روی بوم الزامی می باشد.

– به منظور اطمینان از اینکه تمام قطعاتی که در جرثقیل استفاده می شوند و سایر تجهیزات بلند کننده در شرایط رضایت بخش نگهداری می شوند، باید دستورالعمل شیوه نگهداری جرثقیل تهیه و جهت اجرا به مسئولین مربوطه ابلغ گردد.

تاییدیه جرثقیل

– نگهداری جرثقیل باید به وسیله پرسنل آموزش دیده با دانش کافی در زمینه شیوه های صحیح نگهداری صورت پذیرد.

– به منظور اطمینان از عملکرد ایمن و رضایت بخش جرثقیل، یک سیستم نگهداری مناسب باید طرح ریزی و مستقر شده و مورد استفاده قرار گیرد.

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

بازرسی فنی جرثقیل

– کلیه عواملی که بر نحوه کار جرثقیل اثر می گذارد باید در این سیستم نگهداری در نظر گرفته شود.

– دستوارلعمل های نگهداری تهیه شده و یک سری وظایف خاص که باید در زمان های مشخص انجام پذیرد، ارائه گردد. به عنوان مثال نقاطی که نیاز به روغن کاری دارند، فواصل زمانی گریسکاری و تعویض روغن، درجه و کیفیت روغنی که مورد استفاده قرار می گیرد، فواصل زمانی تعویض فیلترها و تخلیه تدریجی مخازن هوا، میزان فشار باد لاستیک ها و فواصل زمانی کنترل آن، کنترل محکم بودن پیچ چرخ ها و کنترل سایر سیستم ها مانند: کلاج ها و ترمزها.

بیشتر بدانید . .
انواع صاعقه ها

بازرسی بالابر

– برای پیاده کردن این سیستم نگهداری جرثقیل باید به طور مرتب مورد بازرسی قرار گیرد. در مورد فواصل این بازرسی ها تعداد دفعات استفاده از جرثقیل و شرایط محیطی اهمیت دارد. هر چه میزان استفاده بیشتر و شرایط محیطی نامساعدتر باشد، باید دفعات بازرسی بیشتر و فواصل این بازرسی ها نزدیکتر در نظر گرفته شود.

بازرسی لیفتراک

– به هیچ وج از جرثقیلی که در حال سرویس است، نباید استفاده نمود.

اجزاء و قطعات آسانسور

– به منظور ثبت اقداماتی که جهت پیاده کردن سیستم نگهداری بر روی جرثقیل انجام می شود، باید یک سند بایگانی فراهم شده و اطلاعاتی راجع به اجزاء اصلی که در ساختمان جرثقیل به کار می رود مانند: قطر سیم بکسل، طول و سایر مشخصات آن و نیز میزان باری که باعث گسیختگی آن می گردد، سایز لاستیک ها، میزان مسافتی که بعد از آن لاستیک ها باید تعویض گردند، ساختمان و مدل موتور، پمپها، جعبه دنده ها، تجهیزات هیدرولیکی و الکتریکی جرثقیل، در این اسناد بایگانی ثبت گردند.

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

بازرسی تاورکرین

– نحوه تهیه و تعویض اقلام مصرفی و قطعاتی که نیاز به تعویض دارند، باید در این اسناد بایگانی ثبت شود. در صورت امکان به منظور کوتاه نمودن زمان دسترسی به این اقلام به هنگام خرابی جرثقیل به میزان مناسب تهیه و در انبار نگهداری شوند.

گواهی نامه سلامت انواع جرثقیل

به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع جرثقیل بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع جرثقیل است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بیشتر بدانید . .
اقدامات اولیه آسانسور

بازرسی تاور کرین، بازرسی جرثقیل موبایل، بازرسی کلایمر، بازرسی بالابر کارگاهی، بازرسی جرثقیل سقفی و دروازه ای بازرسی جرثقیل مونوریل و بازرسی تجهیزات باربرداری (تسمه و بلت و چشمی و شگل و غیره) خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست بار جرثقیل از مراحل مهم روند بازرسی جرثقیل میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست بار را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن جرثقیل را مشخص می‌کنیم.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی جرثقیل، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی جرثقیل در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری جرثقیل و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

بروزرسانی و آپدیت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *