طبقه بندی بویلرها

طبقه بندی بویلرها

طبقه بندی بویلرها

بازرسی مخازن

طبقه بندی بویلرها از نظر کاربردی:

1- ثابت 2- متحرک

* ثابت

معمولا در نیروگاه های مختلف و تاسیسات حرارت مرکزی ساختمان ها به کار می روند. مشخصه بویلرهای ثابت مثل مشخصه فشار به صورت استاندارد «ASME» و «BS» تعیین و معرفی شده اند.

طبقه بندی بویلرها

طبقه بندی بویلرها

بازرسی ظروف تحت فشار

* متحرک

برای تولید توان و نیرو و یا مصارف دیگر در زیر دریایی ها و لوکوموتیوها استفاده می شوند.

بازرسی دیگ بخار

طبقه بندی بویلرها از نظر جنس:

1- چدنی 2- فولادی

* چدنی

در این بویلرها انرژی حرارتی تولید شده توسط مشعل آب داغ را تولید می کند و سعی می شود تا از تولید بخار جلوگیری به عمل آید؛ زیرا که در این بویلرها هیچ کنترل و سوپاپی در مورد بخار وجود ندارد و در صورت تولید بخار به بویلر آسیب می رساند. این بویلر ها برای فشارهای پایین مورد استفاده قرار می گیرند. اکثرا در مصارف خانگی و تولید آبگرم و بخار برای مصارف صنعتی سبک کاربرد دارند.

تست ضخامت سنجی

مشخصات بویلرهای چدنی

* هزینه ساخت و نصب بویلرهای چدنی بیشتر از بویلرهای فولادی است.

* این بویلرها معمولا در فشار کمتر از جو کار می کنند.

* قطعات، پره ها قابل تعویض بوده و می توان ظرفیت بویلر را کم یا زیاد نمود.

بیشتر بدانید . .
ایمنی کار با تابلو برق

* این بویلرها در ایران از ظرفیت 10000 تا 1300000 کیلوکالری ساخته شده و دارای راندمان حدود 80% می باشد.

* جوشکاری تعمیراتی باید از نوع جوشکاری چدنی باشد.

طبقه بندی بویلرها

طبقه بندی بویلرها

تست مخازن

* فولادی

این بویلرها مقاومت کمتری نسبت به نوع بویلر چدنی دارند و اثر خوردگی آنها بیشتر است. این بویلرها با احتیاط بیشتری می بایست حمل شود. تحمل فشار این بویلرها خیلی زیاد است و می توانند آب گرم با دمای بالای 100 درجه در فشار بالا تولید کنند. این بویلرها بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که آب با فشار زیاد و دمای بالای 100 درجه مورد نیاز باشد.

تست هیدرواستاتیک

بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار

دیگ های بخار, تجهیزاتی هستند که انرژی شیمیایی (گاز و گازوئیل و مازوت) را به انرژی گرمایی و سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. با سوزاندن مواد سوختنی انرژی, زیادی به شکل فشار و گرما در دیگ بخار ذخیره شده که از این انرژی برای راه اندازی سایر تجهیزات و وسایل استفاده می شود.

بخار به دلیل مزیت های مختلفی از قبیل آسانی توزبع و انتقال، قابلیت اندازه گیری، توزیع یکنواخت دما، راندمان بالا و … که نسبت به انرژی الکتریکی دارد دارای خواص و کاربردهای زیادی در صنایعی نظیر: نیروگاه های حرارتی، صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنابع نفت و گاز و پتروشیمی، تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش، صنایع شیمیایی، صنایع کاغذسازی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع قند و شکر، صنایع نساجی، صنایع چرم سازی، صنایع لاستیک سازی، سالن های رنگ، اتوکلاوها، بیمارستان ها، خشک شویی ها و … در غالب دیگ های بخار می باشد.

بیشتر بدانید . .
سامانه خبر کننده حریق

فرآیند تست و بازرسی فنی – ایمنی  ظروف تحت فشار و دیگ های بخار  یکی از الزامات وزارت کار برای حصول اطمینان از عملکرد ایمن این سیستم ها  بوده و این تجهیزات در دوره های زمانی معین مطابق با اصول آیین نامه حفاظتی مولدهای بخار و دیگ های آب گرم باید مورد تست وبازرسی فنی قرار گرفته و تاییدیه ی ایمنی جهت ادامه کار اخذ نمایند.

نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن و رقابتی ترین قیمت انجام خواهیم داد . شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن نمایندگی در کلیه استان‌های بزرگ کشورو ارسال کارشناس از تهران بدون هیچگونه هزینه اضافی و ایاب و ذهاب ، این خدمات را با بهترین کیفیت و در کل کشور عزیزمان ایران انجام خواهد داد.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات به پشتوانه بیش از یک دهه تجربه و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، می‌تواند به عنوان مشاور در مباحث ایمنی مربوط به بازرسی و خرید مخازن تحت فشار استاندارد در کنار سازمان شما قرار بگیرد.

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه با روش های مختلف بازرسی و چک لیست های مربوطه در سریعترین زمان ممکن انجام خواهیم داد که این مهم در بسیاری از پروژه هایی که نمیتوانند زمان زیادی مخازن را از مدار خارج کنند به کار خواهد آمد .

بیشتر بدانید . .
سیستم های فراخوانی

بروزرسانی و آپدیت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *