سامانه خبر کننده حریق

سامانه خبر کننده حریق

سامانه خبر کننده حریق

بازرسی سیستم اعلام و اطفاء حریق

بخشی از توضیحات سامانه خبر کننده حریق

_ در صورتی که پیام حریق برای تیم های عملیاتی اطفاء ارسال می گردد، بایستی روی تابلو یا نقشه در کوتاهترین زمان ممکن موقعیت حریق نشان داده شود. امکانات لازم باید برای ارتباط سریع و مطمئن با نزدیک ترین مراکز آتش نشانی و امدادی نیز در مرکز کنترل پیش بینی شده باشد.

_ در هر محدوده باید علائم و تابلوهای راهنمای مناسب برای هدایت و تخلیه افراد پیش بینی شده باشد. همچنین سامانه روشنایی اضطراری با شدت روشنایی محیطی حداقل 10 لوکس تامین گردد.

سامانه خبر کننده حریق

سامانه خبر کننده حریق

_ استفاده از یک سامانه رایانه ای برای مرکز اعلام و کنترل حریق در صورتی که استفاده انحصاری برای این امر داشته باشد و کلیه خصوصیات مورد نظر در مواد قبلی راداشته باشد بلامانع است. در این سامانه هر نوع نقص یا خطا باید در کمتر از 5 دقیقه به اطلاع مسئول مربوطه رسانیده شود.

_ در هر طبقه از ساختمان کارگاه بایتسی تعداد کافی وسایل اعلام خطر حریق دستی وجود داشته باشد و این وسایل را باید در جعبه های شیشه ای در محلی قرارداد که برای رسیدن به آنها طی مسافت بیش از 30 متر ضروری نباشد. کلیدهای اعلام دستی حریق باید در ارتفاع یک متری نصب شوند. کلیدهای اعلام خطر دستی بایستی به وسیله رنگ قرمز که در محل نصب آنها به کار رفته کاملا مشخص باشند و به سهولت در دسترس بوده و در مسیر طبیعی فرار از آتش قرار داشته باشد.

سامانه خبر کننده حریق

سامانه خبر کننده حریق

تاییدیه آتشنشانی

اتصال الکتریکی چیست

بیشتر بدانید . .
الزامات تاییدیه آسانسور

_ باید در هر کارگاه یک خط تلفن اضطراری یا بی سیم برای خبر دهی هنگام بحران یا خطر آتش سوزی نصب گردد.

_ بایستی در خصوص اقدامات سطوح مختلف کارکنان و مسئولین در کارگاه دستورالعمل خاصی تهیه گردد تا وظایف هر یک هنگام بروز فوریت روشن باشد.

_ بایستی اطمینان حاصل گردد که کلیه وسایل، اجزاء، ترکیبات و ملحقات آن که بر اساس الزامات این آئین نامه نصب شده اند از نظر فنی و کیفیت مورد تائید استاندارد بین المللی یا ملی می باشند.

_ بایستی اطمینان حاصل گردد که کلیه اجزاء سامانه موضوع این مبحث بعد از هر گونه آزمون یا استفاده ای برای استفاده مجدد به حالت اول خود برگردانده شده اند.

تاییدیه سیستم اعلام و اطفاء حریق

با توجه به آمار و ارقام حوادث اعلام شده ، متآسفانه عدم آگاهی از استفاده از سیستم اعلام و اطفاء حریق، ساختمانها و بعضا کوتاهی افراد مسئول سالیانه شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیری می باشیم.

از این رو از آنجا که وجود سیستمهای اعلام و اطفاء حریق یکی از تجهیزات مهم در زمینه ایمنی ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی میباشد، لذا :

شرکت آریا ایمن آوات  با در اختیار گرفتن مهندسین واجد الشرایط و دارای پروانه اشتغال از سوی سازمان نظام مهندسی ، جزء وندورلیست سازمان ایمنی و آتش نشانی و وزارت کار و رفاه اجتمایی آمادگی همکاری در زمینه های مشاوره، طراحی، اجرا و صدور تاییدیه و گواهی سلامت سیستم های اعلام واطفاء حریق با شرکت ها و سازمان ها و تمامی پروژه های تجاری، اداری، صنعتی و مسکونی می باشد.

بیشتر بدانید . .
اتصال الکتریکی چیست

کمترین زمان و رقابتی ترین قیمت ها را از ما بخواهید .

بروزرسانی و آپدیت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *