بویلر بخار کورنیش

بویلر بخار کورنیش

مشخصات بویلر بخار کورنیش

بویلر کورنیش: استفاده از بویلر بخار در سیستم حمل و نقل اگر چه خطر داشت ولی امکان پذیر شد. تا آن زمان طراحان بویلر بخار دودکش را در زیر سیلندر آب قرار می دادند. بای انتقال حرارت بیشتر در این نوع طرح، گاز حاصل از اشتعال را چندین بار دور سیلندر آب می چرخاندند. اما در این بین بعضی نوابغ این ایده را مطرح کردند که محفظه دودکش درون سیلندر آب باشد. بویلر کورنیش چندین تغییر در طراحی ایجاد کرد.

بویلر بخار کورنیش

بویلر بخار کورنیش

محاسبات و ملاحظات نصب کاشف ها

بازرسی مخازن

اول اینکه دودکش درون یک لوله به قطر 90 سانتی متر یا بیشتر درون محفظه استوانه ای آب قرار گرفت که دور تا دور آن را آب فرا می گرفت. قرار گرفتن تمام سطح دودکش باعث بهترین انتقال حرارت می شد. مانند بویلرهای سیلندری ساده، آتش و گازهای داغ سه بار مسیر زیرین و پهلوهای چپ و راست را طی می کرد؛ اما با این تفاوت که ترتیب حرکت گازها در آن تغییر کرد. گازهای داغ بعد از ترک دودکش شماره یک (تیوب احاطه شده با آب درون سیلندر) به دو قسمت تقسیم و همزمان به دو مسیر پهلوهای چپ و راست سیلندر هدایت می شوند.

بیشتر بدانید . .
اندازه گیری بازده سیستم های احتراق و دیگ های بخار

بازرسی دیگ بخار

در جلوی بویلر گازهای داغ دوباره به هم می پیوندند و از مسیر زیر سیلندر آب عبور می کنند. چون حرارت مستقیما به کف سیلندر منتقل نمی شد این طراحی باعث تمیزتر ماندن بویلر بخار و افزایش کارایی آن شد. تغییر دیگر در طراحی این نوع بویلرها، انتهای صاف سیلندر آن بود. بویلر کارنیش در مقایسه با بویلر استوانه ای معمولی با تبادل گرمایی بهتر، بخار بیشتر در فشار بیشتر و زمان کمتر تولید می کرد. چیزی که در این طراحی نادیده گرفته شد، انبساط فلز دودکش در اثر حرارت بود. تیوب داخلی با حرارت بسیار بالایی که داشت در اثر انتقال حرارت تغییر طول می داد و باعث ایجاد برآمدگی در انتهای بویلر می شد. این چهار مکان انتقال حرارت در این نوع بویلر باعث ایجاد استرس در دو طرف بویلر می شد که «متلاشی شدن دودکش» نام گرفت که نوعی دیگر از انفجار بویلر بخار بود. انفجار بویلرهای بخار معمول بود. اما پیشرفت در طراحی، هر دو عامل کارایی و ایمنی را تغییر داد.

بویلر بخار کورنیش

بویلر بخار کورنیش

بازرسی لیفتراک

بازرسی ظروف تحت فشار

بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار

دیگ های بخار، تجهیزاتی هستند که انرژی شیمیایی (گاز و گازوئیل و مازوت) را به انرژی گرمایی و سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. با سوزاندن مواد سوختنی انرژی، زیادی به شکل فشار و گرما در دیگ بخار ذخیره شده که از این انرژی برای راه اندازی سایر تجهیزات و وسایل استفاده می شود.

بخار به دلیل مزیت های مختلفی از قبیل آسانی توزبع و انتقال، قابلیت اندازه گیری، توزیع یکنواخت دما، راندمان بالا و … که نسبت به انرژی الکتریکی دارد دارای خواص و کاربردهای زیادی در صنایعی نظیر: نیروگاه های حرارتی، صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنابع نفت و گاز و پتروشیمی، تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش، صنایع شیمیایی، صنایع کاغذسازی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع قند و شکر، صنایع نساجی، صنایع چرم سازی، صنایع لاستیک سازی، سالن های رنگ، اتوکلاوها، بیمارستان ها، خشک شویی ها و … در غالب دیگ های بخار می باشد.

بیشتر بدانید . .
تاییدیه ارت وزارت کار سیستم ارتینگ آسانسور پلکان برقی جرثقیل

فرآیند تست وبازرسی فنی ایمنی  ظروف تحت فشار و دیگ های بخار  یکی از الزامات وزارت کار برای حصول اطمینان از عملکرد ایمن این سیستم ها  بوده و این تجهیزات در دوره های زمانی معین مطابق با اصول آیین نامه حفاظتی مولدهای بخار و دیگ های آب گرم باید مورد تست و بازرسی فنی قرار گرفته و تاییدیه ی ایمنی جهت ادامه کار اخذ نمایند.

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن و رقابتی ترین قیمت انجام خواهیم داد . شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن نمایندگی در کلیه استان‌های بزرگ کشورو ارسال کارشناس از تهران بدون هیچگونه هزینه اضافی و ایاب و ذهاب ، این خدمات را با بهترین کیفیت و در کل کشور عزیزمان ایران انجام خواهد داد.

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات به پشتوانه بیش از یک دهه تجربه و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، می‌تواند به عنوان مشاور در مباحث ایمنی مربوط به بازرسی و خرید مخازن تحت فشار استاندارد در کنار سازمان شما قرار بگیرد.

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه با روش های مختلف بازرسی و چک لیست های مربوطه در سریعترین زمان ممکن انجام خواهیم داد که این مهم در بسیاری از پروژه هایی که نمیتوانند زمان زیادی مخازن را از مدار خارج کنند به کار خواهد آمد .

بیشتر بدانید . .
اجزاء پله برقی

بروزرسانی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *