بازرسی و عملکرد دیگ های بخار

بازرسی و عملکرد دیگ های بخار

بازرسی و عملکرد دیگ های بخار

عملکرد بویلر

در بویلر آب حرارت را به خود جذب کرده و به نقطه جوش خود رسیده و به بخار تبدیل می شود. سپس این بخار به علت اختلاف دانسیته ای که با آب دارد در قسمت بالای بویلر جمع می شود (در بویلرهایی که به منظور تولید آب داغ مورد استفاده قرار می گیرند، آب درون بویلر پس از رسیدن به دمای مورد نظر تخلیه می شود). برای تولید حرارت در بویلرها معمولا از سوخت هایی نظیر گازوئیل و یا گاز استفاده می شود. بویلرهایی هم وجود دارند که قابلیت مصرف هر دو نوع سوخت را دارا می باشند که در آنها به صورت اتوماتیک تغییر نوع سوخت انجام می شود. این تغییر سوخت موقعی صورت میگیرئ که سوخت مورد نظر در دسترس نبوده و یا هزینه تامین آن بسیار بالا باشد که در این حالت به سادگی می توان از سوخت دیگری در این نوع بویلرها استفاده نمود.

بیشتر بدانید . .
نکات کار با جرثقیل

مراحل تولید بخار فرآیندی از آب

1- گرم شدن آب تا نقطه جوش

2- تبدیل فاز آب به بخار

3- تولید بخار داغ

تست مخازن

سیستم های کمکی حمایت کننده بویلر بخار

1- سیستم تهیه آب

2- سیستم دور ریز دائمی بویلر بخار

3- سیستم های سوختی

  • گاز طبیعی و گاز پالایشگاه
  • سیستم تهیه سوخت نفت کوره
  • سیستم سوخت زغال سنگ پودر شده
بازرسی و عملکرد دیگ های بخار

بازرسی و عملکرد دیگ های بخار

انواع بویلر های بخار

طبقه بندی بویلرها بر اساس نوع سیال عامل

  • بویلر های بخار
  • بویلرهای آب داغ
  • بویلرهای روغن داغ

بازرسی ظروف تحت فشار

طبقه بندی بویلرهای بخار از لحاظ فشار

بخار داغ با فشار زیاد (بیش از 15 بار)

بخار با فشار متوسط (تا 15 بار)

بخار با فشار پایین (تا 10 بار)

طبقه بندی بویلرها از نظر کاربردی: 1- ثابت 2- متحرک

* ثابت

معمولا در نیروگاه های مختلف و تاسیسات حرارت مرکزی ساختمان ها به کار می روند. مشخصه بویلرهای ثابت مثل مشخصه فشار به صورت استاندارد «ASME» و «BS» تعیین و معرفی شده اند.

* متحرک

برای تولید توان و نیرو و یا مصارف دیگر در زیر دریایی ها و لوکوموتیوها استفاده می شوند.

بازرسی مخازن

طبقه بندی بویلرها از نظر جنس: 1- چدنی 2- فولادی

* چدنی

در این بویلرها انرژی حرارتی تولید شده توسط مشعل آب داغ را تولید می کند و سعی می شود تا از تولید بخار جلوگیری به عمل آید؛ زیرا که در این بویلرها هیچ کنترل و سوپاپی در مورد بخار وجود ندارد و در صورت تولید بخار به بویلر آسیب می رساند. این بویلر ها برای فشارهای پایین مورد استفاده قرار می گیرند. اکثرا در مصارف خانگی و تولید آبگرم و بخار برای مصارف صنعتی سبک کاربرد دارند.

بیشتر بدانید . .
محاسبات خاموش کننده CO2

مشخصات بویلرهای چدنی

* هزینه ساخت و نصب بویلرهای چدنی بیشتر از بویلرهای فولادی است.

* این بویلرها معمولا در فشار کمتر از جو کار می کنند.

* قطعات، پره ها قابل تعویض بوده و می توان ظرفیت بویلر را کم یا زیاد نمود.

* این بویلرها در ایران از ظرفیت 10000 تا 1300000 کیلوکالری ساخته شده و دارای راندمان حدود 80% می باشد.

* جوشکاری تعمیراتی باید از نوع جوشکاری چدنی باشد.

* فولادی

اجزاء آسانسور

این بویلرها مقاومت کمتری نسبت به نوع بویلر چدنی دارند و اثر خوردگی آنها بیشتر است. این بویلرها با احتیاط بیشتری می بایست حمل شود. تحمل فشار این بویلرها خیلی زیاد است و می توانند آب گرم با دمای بالای 100 درجه در فشار بالا تولید کنند. این بویلرها بیشتر در مواقعی مورد استفاده قرار می گیرد که آب با فشار زیاد و دمای بالای 100 درجه مورد نیاز باشد.

بازرسی و عملکرد دیگ های بخار

بازرسی و عملکرد دیگ های بخار

تاییدیه وزارت کار دیگ های بخار

گواهی نامه سلامت انواع دیگ بخار

 به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه انواع دیگ های بخار بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از آن، رعایت دستور العمل بازرسی انواع دیگ بخار است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند.

بازرسی فنی دیگ های بخار، بازرسی بویلر ها و مخازن تحت فشار از جمله خدمات قابل ارایه توسط شرکت آریا ایمن آوات هستند. تست دیگ های بخار از مراحل مهم روند بازرسی دیگ بخار میباشد. ما بر اساس اصول استاندارد ASME B30 و با تکیه بر چک لیست تخصصی بازرسی، به دقت تست را انجام خواهیم داد و ظرفیت ایمن دیگ های بخار را مشخص می‌کنیم.

بیشتر بدانید . .
ظرفیت باربرداری جرثقیل

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی دیگ بخار، یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و وزارت کار و رفاه اجتماعی ، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی دیگ های بخار در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی انواع دیگ های بخار و صدور گواهینامه سلامت را بر اساس استاندارد ASME B30و استاندارد های ملی ایران با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام می دهیم. بازرسی ادواری دیگ بخار و صدور گواهینامه سلامت باعث بالا بردن ایمنی کاربری و افزایش قابل توجه عمر دستگاه ها خواهد شد.

بروزرسانی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *