ایمنی بازرسی مخازن

ایمنی بازرسی مخازن

ایمنی بازرسی مخازن

بازرسی مخازن

روش تست مخازن تحت فشار متفاوت است و به کاربردهای صنعتی مخازن و کاربردهای غیر صنعتی آنها مربوط می شود. عمدتاً از مخازن تحت فشار جهت ذخیره سازی سیالات مختلف مانند مایعات، بخارات یا گازها در حوزه هایی مانند تاسیسات آبرسانی، تاسیسات نفت و گاز، کارخانجات، ساختمان ها و کارگاه ها استفاده می شود.

بازرسی ظروف تحت فشار

تست ضخامت سنجی مخازن تحت فشار با استفاده از تکنیک های معاینه غیر مخرب (NDE) در مکان های دارای نظارت بر وضعیت (CML) یا سایر مکان های از پیش تعیین شده انجام می شود. به طور کلی نظارت بر ضخامت، رایج ترین نوع تست است که بر روی مخازن تحت فشار در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و غیره انجام می شود تا از ایمنی مخازن اطمینان حاصل شود. اگر می خواهید اطلاعات دقیق در این خصوص به دست آورید توصیه می کنم مقاله زیر را حتما مطالعه بفرمایید.

ایمنی بازرسی مخازن

ایمنی بازرسی مخازن

بازرسی دیگ بخار

تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشارکه با نام آزمایش هیدرواستاتیک یا آزمایش نشت نیز شناخته می شود، فرایندی کاملا حرفه ای و تعریف شده است که در آن قطعاتی مانند سیستم های لوله کشی، سیلندرهای گاز، دیگ های بخار و مخازن تحت فشار از نظر عملکرد، دوام و نشتی آزمایش می شوند.

بیشتر بدانید . .
تجهیزات حاوی آب

تست مخازن

آزمایش های هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار اغلب پس از خاموش شدن و تعمیرات مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات پس از بازگشت به سرویس در شرایط مطلوب کار می کنند.

تست ضخامت سنجی

علاوه بر این، تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار را نمی توان در طول عملیات عادی انجام داد و نمی توان تجهیزات را برای نشتی پس از انجام آزمایش کنترل نمود. تست هیدرواستاتیک به عنوان یکی از تکنیک های آزمایش غیرمخرب طبقه بندی می شود، به این معنی که نمونه معمولاً در طول آزمایش آسیب نمی بیند، در مقاله تست هیدرواستاتیک در پایین صفحه با این موضوع بیشتر آشنا خواهید شد.

ایمنی بازرسی مخازن

ایمنی بازرسی مخازن

تاییدیه وزارت کار ظروف تحت فشار

بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار

دیگ های بخار, تجهیزاتی هستند که انرژی شیمیایی (گاز و گازوئیل و مازوت) را به انرژی گرمایی و سپس به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. با سوزاندن مواد سوختنی انرژی, زیادی به شکل فشار و گرما در دیگ بخار ذخیره شده که از این انرژی برای راه اندازی سایر تجهیزات و وسایل استفاده می شود.

بخار به دلیل مزیت های مختلفی از قبیل آسانی توزبع و انتقال، قابلیت اندازه گیری، توزیع یکنواخت دما، راندمان بالا و … که نسبت به انرژی الکتریکی دارد دارای خواص و کاربردهای زیادی در صنایعی نظیر: نیروگاه های حرارتی، صنایع غذایی، صنایع داروسازی، صنابع نفت و گاز و پتروشیمی، تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش، صنایع شیمیایی، صنایع کاغذسازی، صنایع پلاستیک سازی، صنایع قند و شکر، صنایع نساجی، صنایع چرم سازی، صنایع لاستیک سازی، سالن های رنگ، اتوکلاوها، بیمارستان ها، خشک شویی ها و … در غالب دیگ های بخار می باشد.

بیشتر بدانید . .
انواع جرثقیل و آشنایی با کارکرد های آنها

فرآیند تست وبازرسی فنی – ایمنی  ظروف تحت فشار و دیگ های بخار یکی از الزامات وزارت کار برای حصول اطمینان از عملکرد ایمن این سیستم ها  بوده و این تجهیزات در دوره های زمانی معین مطابق با اصول آیین نامه حفاظتی مولدهای بخار و دیگ های آب گرم باید مورد تست وبازرسی فنی قرار گرفته و تاییدیه ی ایمنی جهت ادامه کار اخذ نمایند.

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه در سریع‌ترین زمان ممکن و رقابتی ترین قیمت انجام خواهیم داد. شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن نمایندگی در کلیه استان‌های بزرگ کشورو ارسال کارشناس از تهران بدون هیچگونه هزینه اضافی و ایاب و ذهاب، این خدمات را با بهترین کیفیت و در کل کشور عزیزمان ایران انجام خواهد داد.

تست دینامیک جرثقیل

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات به پشتوانه بیش از یک دهه تجربه و کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح، می‌تواند به عنوان مشاور در مباحث ایمنی مربوط به بازرسی و خرید مخازن تحت فشار استاندارد در کنار سازمان شما قرار بگیرد.

ما در شرکت بازرسی آریا ایمن آوات خدمات تخصصی بازرسی فنی و ایمنی ظروف تحت فشار را بر اساس استاندارد های ملی و بین المللی مربوطه با روش های مختلف بازرسی و چک لیست های مربوطه در سریعترین زمان ممکن انجام خواهیم داد که این مهم در بسیاری از پروژه هایی که نمیتوانند زمان زیادی مخازن را از مدار خارج کنند به کار خواهد آمد .

بیشتر بدانید . .
ایمنی کار با تابلو برق

بروزرسانی و آپدیت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *