اقدامات اولیه آسانسور

اقدامات اولیه آسانسور

اقدامات اولیه آسانسور

بازرسی آسانسور

الزامات اولیه انتخاب آسانسور

* طراح باید تعداد، ظرفیت و نوع (مسافربر، باربر،…) آسانسورهای ساختمان را در مراحل اولیه طراحی، تعیین و آن ها را براساس اطلاعات بدست آمده و مقررات این مبحث جانمایی کند. پیش بینی تمهیدات لازم متناسب با شرایط اقلیمی به عهده طراح میباشد.

* در ساختمان های با طول مسیر قائم حرکت بیش از 7 متر از کف ورودی اصلی (معمولا بیش از سه نقطه) تعبیه آسانسور الزامی می باشد.

بازرسی بالابر

تبصره: در ساختمان های غیر مسکونی طول مسیر قائم حرکت از کف پایین ترین طبقه تا کف بالاترین طبثه محاسبه می شود.

در ساختمان های 8 طبقه یا ساختمان های با طول مسیر 28 متر و بیشتر از کف ورودی اصلی، باید حداقل دو دستگاه آسانسور پیش بینی گردد، حتی اگر از نظر محاسبات تعداد و ظرفیت، یک دستگاه آسانسور کفایت نماید.

اقدامات اولیه آسانسور

اقدامات اولیه آسانسور

در کلیه ساختمان های با طول مسیر حرکت بیش از 21 متر از کف ورودی اصلی، لازم استم حداقل یک دستگاه آسانسور مناسب حمل بیمار (برانکاردبر) تعبیه شود. این آسانسور باید با یک علامت مخصوص قابل رویت مشخص شده و به کلیه طبقات سرویس دهد.

در ساختمان هایی که وجود آسانسور الزامی میباشد، باید حداقل یکی از آسانسورها قابل حمل صندلی چرخدار را دارا باشد.

بیشتر بدانید . .
نکات ایمنی کار با جرثقیل ها

در ساختمان بیمارستان های بیش از 1 طبقه، وجود حداقل 1 دستگاه آسانسور تخت بر اجباری است در صورتی که سطح شیبدار مناسب وجود داشته باشد این الزام وجود ندارد.

بازرسی پله برقی

درساختمان های دسته چهارم و مکان های نگهداری سالمندان و معلولان بیش از یک طبقه، تعبیه حداقل 1 دستگاه آسانسور برانکارد الزامی است، مگر اینکه سطح شیبدار مناسبی وجودداشته باشد.

در ساختمان های دسته سوم که مشمول مقررات نمی باشند، وجود حداقل 1 دستگاه آسانسور با قابلیت حمل صدلی چرخدار الزامی است. در صورتی که سطح شیبدار مناسب برای تردد صندلی چرخدار در کلیه طبقات وجود داشته باشد، این الزام وجود ندارد.

آسانسورهایی که قابلیت حمل صندلی چرخدار را دارند باید دارای الزامات زیر باشند:

– حداقل ابعاد کابین 1100*1400 میلی متر باشد.

– حداقل عرض بازشو درب کابین 800 ملی متر باشد.

– مجهز به سیستم تراز طبقه مجدد باشد.

– مجهز به دکمه باز ماندن درب کابین برای مدت طولانی تر از زمان عادی بسته شدن درب باشد.

اقدامات اولیه آسانسور

اقدامات اولیه آسانسور

تاییدیه وزارت کار آسانسور و پله برقی

بازرسی فنی و ایمنی آسانسور ،انواع بالابر و پله های برقی

الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی ایجاب می کند که مهندسین ناظر و کارفرمایان صنعت برای اطمینان و ایمنی بیشتر و قبل از صدور پایان کار، از نهاد مربوطه مانند سازمان استاندارد کشوری و استانی تاییدیه ایمنی و نیز تاییدیه کیفیت آسانسور را اخذ نمایند.

مهمترین دلیل برای توجه به الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی این است که این وسیله پرکاربرد مستقیماً با جان انسان ها در ارتباط است. ملزوم بودن به الزامات قانونی آسانسور ایمنی مسافرین آن را همیشه حفظ کرده و استفاده بهینه از این تکنولوژی را برای انسان ها محقق می کند.

بیشتر بدانید . .
خاموش کننده های حاوی آب

نکته بسیار مهم درباره الزامات تاییدیه آسانسور، بالابر و پله های برقی این است که سازمان ملی استاندارد، اعتبار یکساله برای تمامی گواهینامه ها صادر می کند و مالکان و مدیران ساختمان باید بعد از به پایان رسیدن مدت مشخص شده دوباره برای بازرسی و اخذ تاییدیه های آسانسور، توسط مشاوران وزارت کار و رفاه اجتمایی اقدام کنند و صحت عملکرد آسانسور و بالابرهای خود را بازرسی و تاییدیه سلامت دستگاه را دریافت کنند .

روش سطحی چاه ارت

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات با سال ها تجربه در زمینه خدمات بازرسی انواع آسانسور، بالابر و پله های برقی  یکی از حرفه ای ترین شرکت ها در حوزه بازرسی است. شرکت آریا ایمن آوات با دریافت کلیه مجوزهای لازم از وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان ملی استاندارد برای صدور تاییدیه انواع آسانسور، بالابر و پله های برقی، آماده ارائه کلیه خدمات بازرسی ایمنی در سراسر کشور عزیزمان ایران است.

ما در آریا ایمن آوات با در اختیار داشتن دفتر و نمایندگی در اغلب استان های کشور، خدمات بازرسی ایمنی لیفتینگ  و صدور گواهینامه سلامت (سرتیفیکیت) را بر اساس ISIRI 6303-1 مقررات ایمنی ساختار و نصب آسانسورهاي برقی و ISIRI 6303-2  سازمان ملی استاندارد با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت در سراسر ایران انجام خواهیم داد .

بروزرسانی و آپدیت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *