ارتینگ ,تست چاه ارت ,اندازه گیری مقاومت چاه ارت,تاییدیه چاه ارت,تاییدیه وزارت کار چاه ارت,همبندی,محافظ جان,مشاور مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار,زهرا ایرانپور,اجرا چاه ارت
5/5 - (27 امتیاز)

ارتینگ تاییدیه چاه ارت بازرسی چاه ارت بازرسی آسانسور بازرسی فنی و تست لیفتراک تست ظروف تحت فشار بازرسی سیستم اعلام و اطفاء حریق

چاه ارت ( سیستم اتصال به زمین )

( محتوای مطالب ) حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید زمان تقریبی مطالعه 5 دقیقه .

سیستم برق بر اساس پتانسیل الکتریکی یا ولتاژ عمل می کند. اختلاف پتانسیل بین دو نقطه سبب ایجاد انرژی الکتریکی می شود. این انرژی سبب به کار افتادن تجهیزات برقی می شود. تمامی تجهیزات بر اساس ولتاژ خاصی طراحی شده اند. این ولتاژ با عدد تعیین شده بین دو سر قطعات الکتریکی یا الکترونیکی بر قرار می شود. افزایش یا کاهش این عدد یا وارد شدن جریان از قسمت های دیگر سبب سوختن مدارات و تولید جرقه می گردد.

نکته دیگر برق گرفتگی است. در صورتی که بدن انسان بین دو نقطه با اختلاف فاز مثل فاز و نول یا فاز و زمین قرار بگیرد جریان الکتریکی از بدن انسان عبور می کند. این جریان سبب شوک الکتریکی و آسیب رسیدن به شخص یا از بین رفتن می شود. به منظور حصول اطمینان از عدم مواجهه با این مسئله و کاهش حوادث برق ‌گرفتگی در صنعت، بازرسی چاه ارت و تست چاه ارت (سیستم اتصال به زمین) انجام میشود.

سیستم ارت برای هدایت جریان ناخواسته به زمین طراحی شده است.

ارتینگ

تاییدیه چاه ارت ارتینگ به معنی اتصال قطعات غیر فعال ( قطعاتی که قرار نیست در حالت عادی حامل جریان باشند ) به زمین است. این قطعات می توانند باکس فلزی دستگاه، ساپورت ها، فنس و ادوات دیگر باشند.

سیستم ارت با سیستم باندینگ که از هادی های فلزی که معمولا از سیم و کابل مسی تشکیل شده است به سیستم وصل می شود. این اتصال به زمین از طریق چاه ارت برقرار می شود.

تاییدیه چاه ارت

برای دریافت تاییدیه وزارت کار چاه ارت باید اندازه گیری مقاومت سیستم اتصال به زمین ( ارتینگ ) به صورت سالانه توسط متخصصین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

روشهای اجرای ارتینگ

بطور کلی جهت اجرای چاه ارت و سیستم حفاظتی دو روش کلی وجود دارد:

١ـ اجرای چاه ارت در زمین عمقی :

در این روش که یک روش معمول می باشد از چاه برای اجرای ارت استفاده می شود.

٢ -اجرای چاه ارت در زمین سطحی:

در این روش سیستم ارت در سطح زمین (برای مناطقی که امکان حفاری عمیق در آنها وجود ندارد) و یا در عمق حدود ٨٠ سانتیمتر اجرا می گردد.

با توجه به مزایای روش سطحی اجرای ارت به این روش ارجحیت دارد .

بازرسی چاه ارت

پیاده سازی این چاه اصول و استانداردهایی دارد که پیاده سازی آن باید به وسیله ی یک گواهینامه(سرتیفیکیت) تایید گردد. روند دریافت گواهینامه پس از بازرسی چاه ارت ( تست چاه ارت ) انجام می پذیرد. این گواهینامه مشخص می سازد که چاه ارت یا صاعقه گیر، به صورت اصولی پیاده سازی شده است. تست و بازرسی این سیستم می بایست به صورت سالانه انجام گیرد تا صحت عملکرد آن بررسی گردد.

بازرسی چاه ارت

بازرسی چاه ارت

بازرسی فنی و تست لیفتراک

افرازه یا لیفتراک :(Fork Lift)

بازرسی فنی و ایمنی انواع جرثقیل و لیفتراک ماشینی است دارای یک دکل، شاخک و ملحقات که با توجه به نوع فعالیت برای حمل و نقل، جابجائی و انبار نمودن بارها در اشکال و ظرفیتهای مختلف طراحی و ساخته می‌شود و متناسب با نوع کار و محیط از سوخت‌های فسیلی، گاز یا برق استفاده می‌کند.

دستورالعمل بازرسی لیفتراک

کارکردن با لیفتراک ممکن است یک فعالیت بسیار ساده به نظر برسد، اما حقیقت این است که سالانه مشکلات فراوانی مربوط به لیفتراک رخ می دهد؛ و متأسفانه نزدیک به ۱۰۰ کشته در این حوزه به وجود می آید. به منظور ایجاد یک محیط کاری ایمن، مهم است که تمام تجهیزات شما، به ویژه لیفتراک های صنعتی قدرتمند بدون نقص کار کنند. یکی از بهترین روش ها برای اطمینان از رعایت الزامات دستور العمل های موجود، بازرسی لیفتراک است. این امر به جلوگیری از تصادفات و جراحات و همچنین صرفه جویی در هزینه کمک می کند، زیرا رسیدگی به موقع می تواند عمر تجهیزات را بیشتر کرده و بهره وری را بالا ببرد.

بازرسی لیفتراک

بازرسی فنی و ایمنی دیگهای بخار و ظروف تحت فشار اپراتورهای لیفتراک باید هر روز چک لیست مشخص شده را قبل از شیفت بردارند و وسیله خود را بازرسی کنند. این امر به سادگی می تواند از بروز مشکلات بزرگ و آسیب های جانی جلوگیری کند. بازرسی فنی و تست لیفتراک معمولا به شکل بازرسی بصری و بازرسی عملیاتی انجام می شود. در زیر می توانید نگاهی دقیق به این بازرسی ها بیاندازید:

بازرسی بصری شامل:

•وضعیت عمومی و نظافت

•دندان های حامل شکسته، خرد شده یا فرسوده نباشند

•پیچ ها، مهره ها، محافظ ها، زنجیرها یا حلقه های شیلنگ هیدرولیکی آسیب ندیده، گم نشده و شل نشده باشند

•کپسول آتش نشانی شارژ شده

•سربار – بدون مانع

•سطح روغن موتور

•سطح سوخت

•سطح آب رادیاتور و…

بازرسی فنی و عملیاتی:

•به صداها یا صداهای غیر معمول گوش دهید

•ترمز را کنترل کنید

•مکانیزم بالابر، باید در تمام مراحل بالا و پایین بدون مشکل کار کند

•کلاچ و دنده، به آرامی تعویض می شود

•ترمز دستی، در برابر شتاب اندک مقاوم است

•فرمان، به آرامی حرکت کند

توجه داشته باشید که انواع مختلف لیفتراک وجود دارد، بنابراین بازرسی فنی و تست لیفتراک بسته به نوع لیفتراک مورد استفاده و لوازم جانبی مورد استفاده متفاوت خواهد بود

بازرسی لیفتراک

بازرسی لیفتراک

بازرسی مخازن

بازرسی دیگ بخار

دیگ بخار به مخزن تحت فشار بسته ای اطلاق می شود که در داخل آن سیالی برای استفاده در خارج از آن گرما می بیند. این گرما توسط احتراق سوخت (جامد، مایع، گاز) یا توسط انرژی هسته ای یا برق تولید می شود.

دیگ ها ی بخار و مخازن تحت فشار در صنعت به دلیل کاربرد بسیار و کارایی که دارند بسیار مورد اهمیت می باشند. به طور کلی به مخازنی که درون آنها بیشتر از ۱ اتمسفر فشار باشد, مخازن تحت فشار می گوییم.

علاوه بر این لازم به ذکر است که هر چقدر فشار درون دیگ بخار یا مخازن تحت فشار بیشتر باشد کار با این مخازن خطرناک تر است. بازرسی مخازن تحت فشار , باید مراحل مختلفی را مورد بررسی قرار دهد و تمام شرایط و تجهیزات را نیز لحاظ کند.بازرسی مخازن تحت فشار به دلیل اینکه این مخازن فشار زیادی را درون خود دارنداز نظر ایمنی بسیار مهم می باشد.اگر بعد از بازرسی و تست مخازن تحت فشار, مشکل و نقص فنی یا ایمنی داشته باشد باید سریعا برطرف شود.

تست ظروف تحت فشار

تست ضخامت سنجی مخازن تحت فشار با استفاده از تکنیک های معاینه غیر مخرب (NDE) در مکان های دارای نظارت بر وضعیت (CML) یا سایر مکان های از پیش تعیین شده انجام می شود. به طور کلی نظارت بر ضخامت، رایج ترین نوع تست است که بر روی مخازن تحت فشار در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و غیره انجام می شود تا از ایمنی مخازن اطمینان حاصل شود.

تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشارکه با نام آزمایش هیدرواستاتیک یا آزمایش نشت نیز شناخته می شود، فرایندی کاملا حرفه ای و تعریف شده است که در آن قطعاتی مانند سیستم های لوله کشی، سیلندرهای گاز، دیگ های بخار و مخازن تحت فشار از نظر عملکرد، دوام و نشتی آزمایش می شوند.

آزمایش های هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار اغلب پس از خاموش شدن و تعمیرات مورد نیاز است تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات پس از بازگشت به سرویس در شرایط مطلوب کار می کنند.

علاوه بر این، تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار را نمی توان در طول عملیات عادی انجام داد و نمی توان تجهیزات را برای نشتی پس از انجام آزمایش کنترل نمود. تست هیدرواستاتیک به عنوان یکی از تکنیک های آزمایش غیرمخرب طبقه بندی می شود، به این معنی که نمونه معمولاً در طول آزمایش آسیب نمی بیند.

بازرسی دیگ بخار

بازرسی دیگ بخار

بازرسی آسانسور، بالابر، پله برقی

بازرسی آسانسور

الزامات تاییدیه آسانسور ایجاب می کند که مهندسین ناظر برای اطمینان و ایمنی بیشتر و قبل از صدور پایان کار، از نهاد مربوطه مانند سازمان استاندارد کشوری و استانی تاییدیه ایمنی و نیز تاییدیه کیفیت آسانسور را اخذ نمایند.

مهمترین دلیل برای توجه به الزامات تاییدیه آسانسور این است که این وسیله پرکاربرد مستقیماً با جان انسان ها در ارتباط است. ملزوم بودن به الزامات قانونی آسانسور ایمنی مسافرین آن را همیشه حفظ کرده و استفاده بهینه از این تکنولوژی را برای انسان ها محقق می کند.

نکته حائز اهمیت اینکه؛ سازمان ملی استاندارد، اعتبار یکساله برای تمامی گواهینامه ها صادر می کند و مالکان و مدیران ساختمان باید بعد از به پایان رسیدن مدت مشخص شده دوباره برای بازرسی و اخذ تاییدیه های آسانسور، توسط مشاوران وزارت کار و رفاه اجتمایی اقدام کنند و صحت عملکرد آسانسور خود را بازرسی و تاییدیه سلامت دستگاه را دریافت کنند اما همه چیز به دریافت تاییدیه آسانسور از سوی سازمان استاندارد کشوری مربوط نمی شود و شما باید بعد از دریافت تاییدیه اولیه به صورت دوره ای و سالانه بازرسی های خاصی را روی آسانسور اعمال کنید. بازرسی هایی که سرویس و نگهداری آسانسور توسط مشاورین حقوقی وزارت کار را نیز شامل می شوند.

بازرسی بالابرها

اگرچه بالابرها برای کاربردهای صنعتی، بسیار مقاوم طراحی شده اند، اما تنش و فشار ناشی از استفاده متعدد از بالابرها می تواند از جهات مختلف باعث آسیب شود؛ اما با یک برنامه منظم تعمیر و نگهداری و بازرسی های روزانه قبل از عملیات و بازرسی های سالانه می توان بیشتر مسائل را قبل از تبدیل شدن به یک خطر ایمنی حل کرد.

بازرسی سالانه قانونی مبتنی بر ۲۰۰۰ ساعت استفاده کل در یک عملیات شیفت در یک دوره ۱۲ ماهه است. با این حال، در شرایط سخت تر، بالابرها باید به طور منظم بازرسی شوند تا از عملکرد ایمن آنها اطمینان حاصل شود.

به عنوان مثال، اگر یک بالابر بیشتر کار می کند (در یک عملیات ۲ یا ۳ شیفت)، دفعات بازرسی باید با سرعت متناظر افزایش یابد. عوامل اضافی که ممکن است نیاز به معاینات بیشتر داشته باشند شامل شرایط محیطی سخت، از جمله درجه حرارت شدید یا محیط های خورنده است. قانون ایمنی و بهداشت حرفه ای حکم می کند که هر کدام از بالابرها حداقل سالی یک بار، بدون در نظر گرفتن نحوه استفاده و یا برنامه نگهداری، تحت بازرسی ایمنی جامع قرار بگیرند.

بازرسی پله برقی ها

بازرسی فنی و ایمنی آسانسور و پله برقی  پله برقی ها با توجه به قوانین استاندارد خاصی که دارند می‌توانند ابعاد گوناگونی داشته باشند. ابعاد این پله ها بسته به نوع کاربری و محل استفاده‌ آنها متفاوت است. از این تکنولوژی محبوب در بسیاری از اماکن عمومی مانند پایانه های مسافربری، واحدهای بزرگ تجاری، سالن های مترو، پاساژها و مراکز خرید با ابعاد و چیدمان های مختلف استفاده می‌شود

بازرسی ایمنی از پله های برقی و پیاده روی متحرک براساس استاندارد ملی ایران 1-13836 (طبق استاندارد EN 115-1) شامل بررسی کلیه الزامات ایمنی استفاده کنندگان، سرویس‏کاران و بازرسان و افراد حاضر در محدوده نصب دستگاه، اندازه‏گیری و بررسی ابعاد، فواصل ایمنی مندرج در این استاندارد، فضاهای آزاد مورد نیاز قبل از ورود، زمان قرار‏گیری روی دستگاه و پس از پیاده شدن مسافر، آزمون‏های تجهیزات ایمنی و عملکرد دستگاه در قبل از بهره‏برداری و بررسی مدارک و مستندات می باشد.

بازرسی پله برقی

بازرسی پله برقی

بازرسی سیستم اعلام و اطفاء حریق

بازرسی فنی و ایمنی سیستم های اعلام و اطفاء حریق سیستم اعلام حريق، به مجموعه‌اي از قطعات الکترونيکي گفته مي‌شود که وظيفه آشکارسازي حريق در اماکن مختلف را بر عهده دارد. از سيستم ها ي اعلام حريق به طور گسترده در ساختمان ها و اماکن مسکوني و صنعتي استفاده مي شود تا خسارتهاي ناشي از حريق را به حداقل برسانند و همچنين براي اطلاع دادن به ساکنين ساختمان در مواقع بروز حريق از اين سيستم ها استفاده مي شود تا حدالامکان از تلفات جاني جلوگيري شود.

انواع سیستم‌هاي اعلام حريق

الف) سیستمهای اعلام حریق موضعی (خانگی)

معمولا نسبت به دود حساس بوده و دارای یک آژیر کوچک در داخل کاشف است و از باتری یا برق شهر تغذیه می‌کند. این سیستم‌ها را می‌توان در ساختمانهای یک طبقه مورد استفاده قرار داد مشروط به اینکه بطور صحیح نصب و بموقع سرویس شوند. کاشفهای حریق موضعی را نباید در ساختمان‌های بیش از یک طبقه و یا در یک فضای دوبلکس بکار گرفت

ب) سیستمهای کشف و اعلام حریق خودکار متعارف (معمولی)

این سیستمها از یک مرکز کنترل کننده و صفحه نشان دهنده، شستی ها، کاشف ها و وسایل هشدار دهنده حریق تشکیل شده اند. مرکز کنترل این سیستم از برق شهر تغذیه شده و به برق باتری هم مجهز است.

این دستگاهها معمولا از 1 تا 32 مدار ساخته میشوند و هر مدار به وسیله دو رشته سیم که بر روی آنها تعدادی کاشف و شستی اعلام حریق نصب میشود یک منطقه را پوشش میدهد.

ج) سیستمهای کشف و اعلام حریق خودکار با قابلیت آدرس دهی

این سیستمها از یک مرکز کنترل کننده و صفحه نشان دهنده، شستی ها، کاشف ها و وسایل

هشدار دهنده حریق تشکیل شده اند. مرکز کنترل این سیستم از برق شهر تغذیه شده و به

برق باتری هم مجهز است. این دستگاه ها معمولا از 1 تا 8 مدار ساخته میشوند.

این سیستم های اعلام حریق قادر به تشخیص علائم ارسال شده از هریک از کاشف های

حریق و شستی های اعلام حریق با قابلیت مشخص کردن محل دقیق کاشف ها و یا

شستی هایی که علائم حریق را ارسال کرده اند، میباشند.

سیستم‌ اطفا حريق

به مجموعه اقداماتی که جهت اطفا حریق و یا کنترل حریق صورت میگیرد

سیستم اطفا حریق میگویند. سیستم های اطفا حریق به دو دسته کلی

سیستم اطفا حریق دستی وسیستم اطفا حریق اتوماتیک تقسیم بندی میشوند.

سیستم اطفا حریق دستی

در سیستم اطفا حریق دستی تجهیزاتی به کار برده می شود که برای استفاده

از آن ها به نیروی انسانی نیاز است و بدون نیروی انسانی عملا کاربردی ندارد.

نمونه رایج تجهیزات اطفاء حریق دستی، کپسول های آتش نشانی هستند که

با توجه به نوع حریق و یا کلاس آن انواع مختلفی دارند. انواع سیستم های اطفاء حریق دستی عبارتند از:

  • خاموش کننده های پودری (پودر خشک شیمیایی، پودر تر شیمیایی، پودر خشک
  • خاموش کننده های دی اکسید کربن
  • خاموش کننده های حاوی ترکیبات هالوژنه
  • خاموش کننده های حاوی کف

سیستم اطفا حریق اتوماتیک

سیستم اطفاء حریق اتوماتیک بدون دخالت انسان به وسیله تجهیزات

اتوماتیک به گونه ای عمل می کند که به محض اعلام حریق به صورت

خودکار فعال می شود و از پیشرفت و آسیب آتش جلوگیری کرده و در نهایت موجب اطفا حریق می شود.

انواع سیستم اطفا حریق اتوماتیک

  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک مه آب (Water Mis)

  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک ورتکس (Vortex)

  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک گازی هالون (Halon)

  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک آبی اسپرینکلر (Sprinkler)

  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک پودری یا ذرات معلق آیروسل (Aerosol)

  • سیستم اطفاء حریق اتوماتیک فوم (Foam)

بازرسی سیستم اعلام و اطفاء حریق

بازرسی سیستم اعلام و اطفاء حریق

شرکت آریا ایمن آوات با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص، مهندسین واجد الشرایط

و دارای پروانه اشتغال از سوی سازمان نظام مهندسی ، جزء وندورلیست سازمان ایمنی

و آتش نشانی و وزارت کار و رفاه اجتمایی ، استاندارد ایران و همچنین با ایجاد دفاتر شعب

در کل کشور در زمینه های مختلف بازرسی مانند؛ بازرسی چاه ارت، بازرسی جرثقیل ،

لیفتراک و انواع بالابر، بازرسی مخازن و ظروف تحت فشار، بازرسی آسانسور و پله برقی،

بازرسی سیستم اعلام و اطفای حریق و همچنین صدور انواع مجوزهای ، خدمات ایمنی

را برای تمامی شرکت ها، سازمان ها و صنعتگران عزیز در سراسر کشور آسان نموده است .

شرکت بازرسی آریا ایمن آوات در طول این سال ها پروژه های تخصصی زیادی، توسط

تیم با تجربه این شرکت انجام داده است که مهارت و تجربه ما را در پیاده سازی الزامات

استاندارد های گوناگون بین المللی و داخلی افزایش داده است . شرکت آریا ایمن آوات

با ایجاد فضای رقابتی در این عرصه باعث پایین آمدن هزینه های خدمات ایمنی و کوتاه

کردن مراحل اخذ گواهی های سلامت شده است .

طراحی سایت و سئو

طراحی گرافیکی صفحه اصلی سایت را میتوان جذاب ترین بخش اجرای یک پروژه دانست. به جرات میتوان گفت که مهمترین برتری سئوپیچ در ارائه خدمات طراحی سایت ، خلاقیت و توانایی بالا در طراحی ظاهر گرافیکی و رابط کاربری است.
09124272670 مهندس حامی امامی
طراحی سایت و سئو

طراحی سایت و سئو

ارتینگ | تاییدیه چاه ارت | بازرسی چاه ارت | بازرسی آسانسور | بازرسی فنی و تست لیفتراک | تست ظروف تحت فشار | بازرسی سیستم اعلام و اطفاء حریق
 تهران دریاچه چیتگرخیابان موج خیابان امیری صفت برج پارامیس واحدA16
09122938648
02144929169 / 02146055914
02133660141 (دفتر شرق)
02144929964
info@ariyahse.com
شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8.00 – 18.00 جمعه ها تعطیل میباشد

کمترین زمان و رقابتی ترین قیمت ها را از ما بخواهید .