Rate this page

اجرای همبندی ارت فنداسیون

همبندی برای هم ولتاژ کردن

طبق مبحث سیزده مقررات ملی ساختمان، قسمت های زیر توسط یک هادی الکتریکی با سطح مقطع مناسب می بایست به یکدیگر متصل شوند.

الف)هادی حفاظتی اصلی

ب) هادی خنثی (نول)

پ)  لوله های اصلی فلزی آب، گاز، رایزرهای فلزی، سیستم های برودتی، حرارتی و کلیه  بدنه‌های فلزی دستگاههای موجود در ساختمان و …

ت) اسکلت فلزی ساختمان و آرماتورهای بتن فونداسیون

ث) ریل کابین و ریل وزنه تعادل در آسانسورهای کششی و جک در آسانسورهای هیدرولیکی

ج) الکترودهای اصلی و فرعی اتصال زمین (سیم مسی خارج شده از چاه ارت)

[fusion_video video=”https://ariyahse.ir/wp-content/uploads/2020/09/همبندی.autosave.mp4″ video_webm=”” width=”” controls=”yes” preload=”” loop=”yes” autoplay=”no” mute=”no” preview_image=”” hide_on_mobile=”medium-visibility,large-visibility” class=”” css_id=”” overlay_color=”” border_radius_top_left=”” border_radius_top_right=”” border_radius_bottom_right=”” border_radius_bottom_left=”” box_shadow=”no” box_shadow_vertical=”” box_shadow_horizontal=”” box_shadow_blur=”0″ box_shadow_spread=”0″ box_shadow_color=”” alignment=”center” margin_top=”” margin_bottom=”” /]

مزیت همبندی ارت

وجود ولتاژ یا پتانسیل بالا به تنهایی برای موجود زنده خطرناک نیست همانطور که پرندگان بدون هیچ مشکلی بر روی خطوط برق فشارقوی می نشینند. آنچه که برای انسان و موجودات زنده  خطرآفرین است واقع شدن در معرض یک اختلاف پتانسیل بزرگ می باشد.

اگر در ساختمان؛  همبندی به درستی اجرا شده باشد کلیه سازه های فلزی به هم متصل شده اند و از بوجود آمدن اختلاف پتانسیل الکتریکی که عامل اصلی برقگرفتگی میباشد جلوگیری به عمل می آید.

با توجه به اینکه قسمت های همبند شده به جعبه ارت و شینه ارت متصل می شوند؛ در حقیقت این فرایند اتصال بخش های فلزی یا بدنه های فلزی دستگاه های الکتریکی ( البته به غیر از هادی های اصلی مدار برق) به زمین بوده و این کار موجب انتقال هر نوع نشتی انرژی الکتریکی در بدنه های فلزی دستگاه ها به زمین شده و باعث حفاظت جان انسان یا ایمنی دستگاه ها خواهد شد.

طبق مقررات ملی ساختمان تمامی واحد ها باید به صورت مجزا از کلید محافظ جان استفاده کنند و سالانه این سیستم توسط کارشناسان دارای صلاحیت بازدید و عملکرد آن مورد تایید قرار بگیرد .

شرکت فنی مهندسی آریا ایمن با کادری مجرب اماده همکاری با شما عزیزان در زمینه اجرا و تست و صدور تاییدیه ایمنی ، ارتینگ ، آتشنشانی میباشیم .